Minggu, 02 Januari 2011

Strategies for developing speaking skills

Strategies for developing speaking skills


Student often think that the ability to speak a language is the product of language learning, but also speaking is also a crucial part of the language learning process. Effective instructors teach student speaking strategies. Using minimal responses, Recognizing scripts, and using language to talk about language that they can use to help them selves expand their knowledge of the language and their confidence in using it. These Instructors help students learn to speak so that the students can use speaking to learn.
a.       Using minimal responses
Language learners who look confidence in their ability to participate successfully in oral interaction often listen in silence while others do the talking one way to encourage such learners to begin to participate is to help them build up a stock of minimal responses that they can use in different types of exchange.
b.      Recognizing scripts
Some communication situations are associated with a predictable set of spoken exchange a script. Greeting, apologies, compliments, invitations, and other functions that are influenced by social and cultural norms often follow patterns or scripts.
c.       Using language to talk about language.
Language learners are often too embarrassed or shy to say anything when they do not understand other speaker or when they realize that a conversation partner has not understood them.
d.      Developing speaking activities
Traditional classroom speaking practice often takes the form of drills in which one person asks a questions and other gives one answer.

D.    Strategi untuk mengembangkan keterampilan berbicara
Siswa sering berpikir bahwa kemampuan berbicara bahasa adalah produk dari belajar bahasa, tetapi juga berbicara juga merupakan bagian penting dari proses belajar bahasa. instruktur mengajarkan strategi efektif siswa berbicara. Menggunakan respon minimal, Mengakui script, dan menggunakan bahasa untuk berbicara tentang bahasa yang dapat mereka gunakan untuk membantu mereka diri memperluas pengetahuan mereka tentang bahasa dan keyakinan mereka dalam menggunakannya. Siswa-siswa ini membantu Instruktur belajar untuk berbicara sehingga siswa dapat menggunakan berbicara untuk belajar.
a.       Menggunakan minimal tanggapan
Bahasa peserta didik yang melihat percaya diri dalam kemampuan mereka untuk berpartisipasi dengan sukses dalam interaksi lisan sering mendengarkan dalam keheningan sementara yang lain melakukan salah satu cara bicara untuk mendorong peserta didik tersebut untuk mulai berpartisipasi adalah untuk membantu mereka membangun suatu persediaan tanggapan minimal yang bisa mereka gunakan di berbagai jenis pertukaran.
b.      Menyadari script
Beberapa situasi komunikasi yang berhubungan dengan seperangkat diprediksi pertukaran diucapkan script. Salam, permintaan maaf, pujian, undangan, dan fungsi lain yang dipengaruhi oleh norma-norma sosial dan budaya sering mengikuti pola atau skrip.
c.       Menggunakan bahasa untuk berbicara tentang bahasa.
Bahasa peserta didik sering terlalu malu atau malu untuk mengatakan sesuatu ketika mereka tidak mengerti pembicara lain atau ketika mereka menyadari bahwa mitra percakapan tidak mengerti mereka.
d.      Mengembangkan kegiatan berbicara
Kelas tradisional praktek berbicara sering mengambil bentuk latihan di mana satu orang mengajukan pertanyaan dan lainnya memberikan satu jawaban.
Semoga Bermanfaat

Reaksi:

0 komentar:

Posting Komentar

Jangan lupa tinggalkan komentar

Tugas Internet